Blog-arkiv

onsdag den 14. september 2016

Jacques Prévert og LEGO


                    

Jeg er så heldig at være på et gymnasium, hvor man har investeret i nogle kasser med LEGO klodser, og jeg nyder når jeg kan få LEGO integreret i min undervisning. Ikke mindst fordi eleverne også elsker at gøre brug af det.

Min 2g fransk klasse er lige nu i gang med temaet "la famille", og i den forbindelse skulle vi læse Jacques Prévert digtet "familiale". 
Det var første gang, at mine elever skulle arbejde med et digt i franskundervisningen, og det var derfor vigtigt for mig at de fik en god oplevelse med det, så de ikke senere ville stå på bagbenene når jeg kom med et digt.
Eleverne fik til opgave at bygge digtet i LEGO. Jacques Préverts digte er generelt let forståelige særligt dette digt, hvor de tre familiemedlemmer hver især har deres ting de laver. Efterfølgende skulle eleverne med egne ord fortælle historien i digtet ud fra deres LEGO konstruktioner.


Her ses nogle af elevernes LEGO konstruktioner:

            
                                   


Det var alt for denne gang!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar